tandtrassel

hörrni, det vart inget öppna förskolan idag. Det visade sig att lillfisen har feber och är allmänt ynklig idag. Febern är inte speciellt hög och den går inte uppåt, så allt tyder väl på att det inte är en förkylning utan kanske ytterligare tänder på gång. Vart de nu kommer komma upp har jag ingen som helst aning om, men det visar sig väl. Men men, jag tar inga risker (speciellt inte när vi haft dagisbarn på besök under helgen) så jag har precis städat här hemma, och vädrat ur Tyras sängkläder och vädrat ur hennes rum. Tandgnisslaren själv ligger och sover i vagnen.

Igår skulle jag knäppa lite kort till en gravid kompis som ville köpa lite bebisprylar av oss. Satte på mig babybjörnen för första gången på nån månad, varför använder jag inte den oftare, typ när jag ska till affären? Istället för att ta med barnvagnen. Hur som haver, jag kände att selen fick en liten revival här hemma, men den ska säljas, jag vill ha ringsjal eller liknande till nästa barn. Tyra kom ju helt plötsligt upp i dator höjd och genast upptäckte jag en liten fördel här, Tyra kunde titta på babblarna och jag kunde smsa, vilken multitasking grej. Sånnt kan man bli lycklig av.

Rostfria hushållsmaskiner är toppen, det tycker även Tyra. Jag vet inte hur många ggr jag tvättar av dem eftersom det är småhänder överallt längst ner på allt. Men nu ger jag upp. Så kommer ni på besök och det är bebishänder längst ner på allt rostfritt så är det inte för att vi är en skitig familj som aldrig städar, utan bara en mamma som gett upp.



Kommentarer
Postat av: Kia

Jag har inte frågat BVC om maten, men jag saltar så lite som möjligt och så eftersaltar vi vuxna. Fast är vi borta får hon äta det som bjuds, även om det är saltat. Lättsaltat pastavatten osv. ska vara okey.

2010-08-23 @ 20:07:34
URL: http://fragment16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0