fåglarna fryser



ser ju jättekallt ut i vårat fågelhus, stackars fåglarna. De har iallafall ordentligt med mat. Har varit på jakt efter en talgboll nu ett par dar, men det verkar vara slutsålt i butiken. Tyra och jag har skottat deras tak och framför dörren idag iallafall. Hoppas det uppskattas.

Inget direkt pulkaväder när det är minus 17, blir mest stillsamma promenader i vagnen. Tyra somnar nästan direkt, räcker med att hon får in lite kallluft i näsborrarna så däckar hon på en gång. Skulle jag också gjort om jag låg som ett inbakad paket och skumpade runt i en vagn. Mitt lilla bidrag till att hon får lite dagsljus på sig nu när det är så mörkt ute är att hon får sova "ner-cabbat" i vagnen.


Kommentarer
Postat av: Liw

Tänk den som fick ligga i vagnen stället för att dra den... :-)

2010-12-02 @ 16:10:55
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0