hej hej lördag



hoppas ni har en riktigt skön lördag. Vi har varit ganska produktiva idag, jag har hunnit träna, vi har varit på julmarknad på Dalarö, och nu har vi satt igång med en dubbelsats lussekatter. Ser ni fårskinnet som jag och Tyra myser på? Vi fick det av Tyras farmor och farfar idag. Blir toppen för att slippa frysa om rumpan i pulkan. Men det är lika mysig att ligga på här hemma framför en brasa också.

Tyra är väldigt förtjust att sitta på mjuka filtar och sånnt som hon kan mysa lite på samtidigt som hon sitter. Så det här fårskinnet kommer nog vara uppskattat. Jag brukar vika ihop en av våra filtar som hon kan sitta på i vardagsrummet, hon tar ofta små sittpauser på sin filt. Jag har skrivit upp saccosäck/liten fåtölj på hennes önskelista, tror hon skulle gilla det.



Tyra tittar på Champions League från sin egen lilla plats. I bakgrunden hjärtat som Markus gjorde av ramar. Det blev jättefint.



Tyra och jag spenderar lördagskvällen på fårskinnet


Är ni oroliga för att vi har en brasa igång och ingen grind eller galler runtom? Andas ut. Tyra går aldrig någonsin i närheten av den, vi har präntat in det i hennes ryggrad. Varje gång vi öppnar och ska slänga in mer ved så säger hon ajaj till oss. Hon vet vad som gäller. Och vi håller ett vakande öga på henne när brasan är igång. Så ni behöver inte bli oroliga.



Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Tog det lång tid för dem att spricka igenom? Jag ser ju Wildas så tydligt, men fortfarande inget

2010-12-05 @ 12:10:09
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0