hos oss

har det varit en ovanlig kväll. För det har varit lite krångligt, vi är bortskämda med lugna kvällar och en unge som somnar som en stock. Men nu har Tyra nått vajs i magen och fyller blöja efter blöja med både rejäla laddningar och blötfisar. Inte kul för henne, och inte för oss. Jag skulle till Tullinge idag och kom till Stureby ungefär innan det var dags att hitta ett skötbord eftersom det syntes mycket väl att hon fyllde blöjan till bredden. Och då vet man, det handlar om minuter om man inte vill råka ut för att sanera en bilbarnstol.

Exakt hur många blöjor jag bytt idag har jag tappat räkningen på. Stackars Tyra börjar bli röd i rumpan, men det är inte kul att låta henne springa omkring utan blöja när hon blötpruppar liksom.

Åter till ikväll. Hon fick yoghurt och blåbär till mellis och jag tänkte fortsätta på den banan, att lugna hennes mage, med att ge henne majsvälling till kvällsmål. Det kunde jag ju glömma. Vill Tyra inte så vill hon inte, går liksom inte att lura henne. Det var bara att blanda om till den vanliga fullkornsvällingen. Hon var självklart sur, jättesur, och vägrade först dricka. Men efter att jag totalt ignorerat henne och ställt flaskan framför oss på bordet så gick hon tillslut med på att ligga i soffan och dricka den, men själv. Hon gav mig onda ögat bara jag försökte ta på flaskan. Ja herregud. Sen vart det såklart ett jäkla liv i magen igen, och jag hann med att byta tre blöjor innan hon somnade. Nu hoppas jag på att hon får sova hela natten.

Nån sa att det va måndag imorron, är det måndag imorron? Kul. Jag gillar måndagar, man får dricka extra mycket kaffe på måndagar och det är helt ok att gå omkring och säga att man är trött, "för det är ju trots allt måndag". Jag och Tyra ska försöka oss på nått nytt, kors i taket, och gå på öppna förskolan på morgonen istället för efter lunch. Måste ju bryta rutinerna lite, hehe. Närå, men det är ju så att vår öf har babytider, alltså, att det bara är bebisar under 1 år vissa tider. Det är då vi har gått, har varit lite skrämmande med barn. Men nu är alltså min bebis ett barn enligt öppna förskolan, så då får vi helt enkelt börja lära oss att gå och leka med andra barn. Nu är det alltså min Tyra som skrämmer de andra bebisföräldrarna när hon drar runt som en ångvält som när som helst kan just välta. En dag så snodde hon dessutom både nappen och en vagnleksak från en bebis som låg och sov i en hårdlift som stod på golvet. Mamman till bebisen var inte entusiastisk. Så det är väl dags nu, så att säga.


Kommentarer
Postat av: Shmone

Det är jobbigt att inse när ens bebis inte är bebis längre.. men underbart också. Varför går det så fort?



Hoppas lillgumman blir bra i magen snart. Det där lät ju inte som nån ´höjdare.

2010-12-06 @ 07:28:53
URL: http://judeandesert.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0