Ibland undrar man ju.....

om barnmorskorna på MamaMia går på något lugnande eller förvirrande. Inte första gången jag stampar ut på Karlavägen med en suck. Nu så var jag ivägskickad på en besök som jag egentligen inte skulle göra förrän tidigast i mars och det gått 12 veckor efter förlossningen. En detalj min barnmorska hade "glömt". Man blir ganska less när man får Markus till att vara ledig de timmarna från jobbet, och man packat in sambo och barn i bilen och åkt in till stan. Men vi fick en latte på Kringlan iallfall, alltid något. Godaste latten i stan, missa för guds skull aldrig bageri Kringlan om ni är på Östermalm. Deras latte kan få mig att längta tillbaka till jobbet, smidigt när man går förbi nämna ställe varje morgon...lätt att "slinka in", hehe.

Markus är med Tyra, de sover kan jag avslöja. Vad har jag gjort då? Vilat? Läst en bok? Nej nej, jag har passat på och städat. Nuförtiden är småplockandet och städandet lugnande för mig och betyder en stund för mig själv. Herregud, jag inser att jag tycker att städa tom kan vara ROLIGT och ROGIVANDE, att vara småbebisförälder kommer ju ta kål på mig som ni kanske inser. Jag tycker om att städa och Markus går och drömmer om att få äga och köra en plogbil. Vi är körda.


Rea på Geggamoja hos Campadre. Nu ska jag vara stark. Ungen har för mycket kläder redan. Ska. Inte. Klicka. Men kul att titta på iallafall. Jag har ju redan shoppat en del fint i större storlekar på Villervalla och PoP, hihi. Eftersom Tyra får mycket rosa och flickigt i presenter så shoppar jag mycket unisex färger när jag handlar själv, tycker det är fint med lite "killigare" färger.


Åhhhhhh, det kliar i shoppingfingarna när jag ser dessa från Geggamoja......
 


Den här fina heldressen och mycket annat från Villervalla kommer Tyra skutta omkring i senare i vår när hon fettat på sig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0