Just nu!



Ligger de här två och sover. Jag tänker inte ens nämna vädret idag eftersom jag är så less och vi alla vet hur illa det är just nu ute. Vi håller oss iallafall hemma och får besök ikväll av våra fina vänner Marija och Daniel, som ska få ett alldeles eget litet knytte i Juni, och Tyra får en lekkamrat!

Istället så ska jag berätta om stackars Stephen. Jag berättade om honom i förra blogginlägget, om min kompisar från USA. Nu visar det sig att Stephen tappat bort/blivit bestulen på sitt pass, så han kan inte åka hem idag som planerat. Han kan inte heller få ett nytt pass förrän på måndag då amerikanska ambassaden öppnar, stackarn! Han bor iallafall hos oss just nu men vi lyckades boka in honom på Af Chapman till ett bra pris eftersom han inte ska hem förrän på onsdag, och det skulle bli lite väl jobbigt att ha honom på soffan ända tills dess, speciellt när vi har Tyra som stundtals är vaken på nätterna. Vi bor på c.a 50 kvadrat.....tänk om nya huset hade vart klart istället, hade vi sluppit förpassa stackarn till ett hotell. Men nu får han iallafall bo mitt i stan och kan fördriva dagarna med att gå på museum och sånnt, det finns ju flera stycken nästan bredvid Af Chapman. Vad kan vi lära av detta? Tappa inte bort ditt pass!

Vi kommer iallafall ge honom en riktigt svensson kväll med Tacos och Melodifestivalen, hehe. Jag är inget stort fan av varken OS eller Melodifestivalen, Markus gillar båda väldigt mycket. Det är verkligen tråkiga och tunga TV kvällar nu, men tack och lov så finns det SVT och TV4 play. Markus i soffan och jag framför datorn, så har det sett ut en vecka nu.

Igår tog jag alltså Remy och Stephen till IKEA Kungens Kurva. Vi hade en heldag där, Tyra gillade IKEA och har pekat ut en massa saker som hon vill ha i sitt nya rum!



Stephen, Remy och Tyra på IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0