Kväll!

Vi har börjat lite med en ny rutin nu, att bada varje kväll. Mest för att Tyra nu har multipla hakor och det under dagen åker ner en del mat och kräks emellan dessa. Dessutom är det mysigt när det är så himla tråkigt snöväder att bara krypa ner i badet med henne. Åh vad jag kommer sakna badkaret i nya huset. Vi inreder ju inte övervåningen förrän senare och det är i det badrummet som vi kommer ha badkar. Så vi får leva med bara dusch ett tag. Tyra får ju en egen badbalja såklart, men vi andra får nöja oss med badhuset.

Hörrni pysselmänniskor därute. Jag har en fråga. Såg en avgjutningstavla på bebisfötter på lifestone.com och blev så himla sugen på en sådan. Den är gjord i gjutsten och så bedårande söt. Dock är inte priset lika bedårande, så jag blir lite skeptsk till om det är värt det.


Visst är tavlan fin! Vill ha vill ha.

Såg sedan att Panduro har ett gipsavgutningsset som man kan köpa (http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=045158), men jag undrar hur det blir, om det blir bra?
Någon som vet? Någon som testat?

Gipsavgjutningsset från Panduro

Jag har alltså ingen som helst fallenhet för att pyssla. Jag kan knappt få ihop panduros julpyssel. Jag är därför lite orolig för att misslyckas helt, att Tyra kommer fastna i gipset eller nått likanande. Kan man sätta en egen ram runt dessa sedan tro? Vill ju helst inte ha kartongramar........utan sånn där fin ram som bilden ovan från Lifestone....


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har aldrig provat göra gipsavtryck så jag vet inte hur svårt det är. Däremot gjorde vi ett leravtryck av Talithas fot med ett färdigt lerkit avsett för ändamålet - när hon var 3 månader - och det var jättesvårt för man var tvungen att trycka foten väldigt hårt in i leran. Vi fick aldrig trycket så djupt som vi hade önskat.

2010-02-03 @ 19:47:33
URL: http://maskeradekamelen.blogspot.com
Postat av: Kia

Jag känner igen det där med multipla hakor och bad varje kväll.. Jag önskar att jag hade badkar så jag kunde bada med min tös, låter mysigt. Nu tar vi duschar tillsammans ist, men det är mysigt det med..

2010-02-03 @ 20:15:16
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Linda S

Hej Linda! Jag gjorde tryck i play-doo deg som jag fyllde med gips o lät stelna (både hand & fot).

Har man en rätt fast deg och trycker så är det inga problem tycker jag. Jag målade dom sen & köpte ett "titt-hus" på ikea o satt det färdiga resultatet i, billigt & det funka även om man inte är pysslig av sig. Lycka till! /L.S

2010-02-03 @ 20:38:51
Postat av: Linda

Tack för alla förslag! Något ska jag väl våga mig på, och Linda, playdoo var en bra idé! Tänkte först att man även borde kunna göra avtrycken med trolldeg och fylla de med gips...

2010-02-03 @ 20:46:56
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Har gjort MASSOR av avtryck på Adrianos fötter(och händer, men det är svårt de första månaderna). Enklast är att köpa hem en påse gisp från panduro och snyga, billiga ramar(små sådana) från IKEA. Googla sen fram ett recept på trolldeg som du först märker med en ram, tar bort den och försöker lyckas få foten där nånstans. Lägg tillbaka ramen, tryck så att den sitter "fast", häll på gipset och vänta en halvtimme. Voila! Såå fint!

2010-02-03 @ 22:35:27
URL: http://mamasarita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0