Stark tjej

Tyra har börjat nackträna lite. Eftersom att hon kräks eller slår i pannan om man lägger henne på mage så testade vi att lägga amningskudden under bröstet istället, och det kan sammanfattas med ett ord, succé! Nu kunde hon helt plötsligt se lite samtidigt som hon låg på magen och hon slår inte heller i pannan i nått. Så nu blir det lite träning varje dag så hon orkar med att hålla upp sitt ständigt växande huvud. Snart är det bara huvud och ingen kropp om det ska fortsätta att växa lika fort som nu......

Jag hade helt missat att det var Fettisdag idag, jag vet ju knappt vilken dag det är överhuvudtaget. Som tur är så uppmärksammades detta när vi gick förbi cafét här i området, så två semlor fick följa med oss hem! Konstigt att varken Madde eller Alex sa nått om att det är semmeldagen när vi fikade mitt på dan.....måste vara en allmän mammaförvirring!


Kommentarer
Postat av: Joanne

Ja super krongligt är det verkligen med förskolan.

Hade gärna gått på kompisars rekomendationer, men tyvärr är tanken en flytt till annan stad och ingen känner ju till de förskolorna hehe.

DÄrav att jag får läsa om dem och försöka gå på avstånden som en kombo när jag väljer vart jag ska söka.



Jisses, redan från 8 veckor!?

Det är ju sjukt!

Iofs så har de väl som lag att de måste ha en plats ledig till barnen när de är ett år oavsett när man sökt, men att det då kanske inte blir på det närmsta stället..

Jobbigt det där.

De stora barngrupperna är ett bekymmer för mig.

Det verkar som om dagis barn överlag blir mer högljudda än barn som går hos dagmamma och jag tror det beror på att det är svårare att göra sig hörd på förskolan än i mindre grupp..

Och ja.. jag vil inte att hon blir så högljudd helst hehe ;P



Duktig tjej som tränar nacken, det ska man göra mycket!

=)

2010-02-16 @ 21:44:15
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0