arbetsskada

Jag har iallafall hittills hållit vad jag lovat när det gäller träningen faktiskt. Ikväll väntar en lite kortare runda, måste prova mina nya skor som jag köpte idag :) Ska dessutom passa på att mäta ut en kort runda som jag kan träna lite snabbare tempo på, har tänkt mig en typ 3 km runda, ska lägga in den lite då och då sen. Om man gillar att springa så kan jag rekommendera att investera i dels skor, men också en bra löparklocka. Man kan ha mycket kul med en klocka, dessutom superbra ur träningsperspektiv att hålla koll på hur fort man springer och hur långt man springer. Går inte att fuska med en klocka. Jag springer med Markus klocka som han köpte i USA förra sommaren, en Garmin Forerunner. Den är makalöst bra med en träffsäker och bra GPS. Jag använder sällan pulsbandet, men Markus tränar ibland med puls, men jag vet inte hur man gör riktigt än. Det är nog att hålla koll på farten för mig. Jag känner ju när jag går upp i puls.

Kom på mig själv med att sakna jobbet lite, att strukturera och organisera. Gjorde en inköpslista för morgondagens storhandling som Markus ska ansvara för. Jag delade inte bara in listan i olika delar beroende på vad som står tillsammans, utan även i vilken ordning som dem kommer i affären. Således är frukten och ost först, eftersom det kommer komma först, och barngrejer sist eftersom det är innan kassorna. Väldigt omtänksamt av mig tycker jag.


Nya kompisar! Samma modell och märke som mina "gamla" skor, så det blir inga problem att springa in dem här skorna. Ska bli så kul att "sväva"!


vaddå svårt att släppa kontrollen?

Jag frågade Markus idag när jag kom hem från shoppingen om det gick bra med middan och så när det gällde Tyra. Gick toppen sa han, blev lite kladdigt bara. Jag misstänkte det eftersom hon var nybadad väldigt tidigt på kvällen. Sen hittade jag lite kort i kameran nu när jag skulle tömma den från dagens middagsätning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0