Det regnar!

För första gången på 5 veckor så regnar det! Och är lite kyligt, underbart!

Vi har varit på Lukas dop idag, och det var så himla trevligt. Solen sken då iallafall innan den erkände sig besegrad och drog sig tillbaka. Lukas döpte sig i fina Sofia Kyrka på Södermalm, mitt i Vitabergsparken. Den var jättefin! Och Lukas och hans familj var jättefina dem med. Tyra var glad att kunna reconnecta lite med Olivia som hon inte sett på ALLT FÖR lång tid.

Efter dopet slank vi in i en inredningsbutik på Folkungagatan. Farligt. Har hittat ett dansk förvarings/hyllsystem som jag vart sugen på. Beställningsvara, men dem gör hyllorna efter ens egen beställning och önskemål. Väldigt fint. Markus såg en litografi som han blev sugen på, den hette "Tintins födelse" av Owe Gustafson. Det var en typ naken kvinna med Tintins lugg stickande ut från själva födelsehålet, eler puppan som vi säger i Norrland. Den skulle ju passa bra i hallen. You wish sa jag bara. Vi är på jakt efter en snygg litografi som kan passa i våran nya hall. Men det blir inte den.

Lite fina bilder från dagen; Tyra har en Ralph Lauren klänning som hon fick av en kompis i England. Vi resonerar som så i vår familj att den med snyggast figur får de dyraste klädkontot. Tyra vinner med hästlängder.


men håll i mig morsan för tusan, det blåser ju!

döpt och lycklig (och sockersöta, hela familjen)

öhhh, är det hitåt tårtbordet är?


vänninorna på fika. Mycket att skvallra om hade det där två filurerna...

"asså Olivia, jag lovar, fisken var såhär stor. Och jag försökte äta den, otroligt va!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0