Fredag!

Får man säga att man längtar efter regn? Jo, men jag gör det. Eller molnigt och svalt väder iallafall. Nu har det inte regnat sen nån gång innan midsommar, så nu har jag nog fyllt på mina soldepåer. Ska bli rekordvarmt i helgen så vi kommer fly längre ut i skärgården och hitta skugga och lite havsbris.

Och våran lilla Tyra, asså, jag VET att alla tycker så om sina barn, men våran unge är faktiskt bland det sötaste jag sett någonsin i mitt liv. Och vilken humor hon har sedan, hon skojar redan och hennes sinne för vad som är kul sammanträffar ganska väl med vad jag och Markus tycker är skoj. Ikväll har hon hållt låda för oss, hon piggnade till rejält ute på altan här på kvällen när det vart svalt, och hon har pratat, försökt att ta sig framåt som hon nu gör hela tiden, skrattat och varit allmänt helt underbar. Det går alltså inte att sitta still just nu för Tyra, hon ska liksom luta sig framåt, slutar alltid med att hon druttar på magen, men hon gör inte illa sig, blir mest förbannad över att det inte gick. Förr eller senare så kommer hon ju komma på hur man gör. Men vilka akrobatiska knep hon bjuder på just nu, att man kan luta sig så mycket framåt och åt olika håll är ju helt otroligt. Ikväll har hon kastat nappen åt sig själv, så har hon sträckt sig efter den, och sen kastat iväg den igen, och hållit på sådär. Bra att hon kan roa sig själv.

Dagen har varit varmt och solig, som vanligt. Vi bytte stranden mot stan, och det var ju inte direkt nån svalkande bris där. Vi lunchade med Alex och Madde, och sedan blev det en varm men trevlig promenad genom Stockholm. Stannade till för iste för mammor och lunch för småttingarna på Waynes inne i Mio på Sveavägen. Har du barn? Undrar du vart det är bäst att ta en paus mitt i City? Då är det svaret. På andra våningen i Miobutiken på Sveavägen ligger det en Waynes som är extremt barnvänlig. Dem har barnvagnsparkering, sköna soffor, många barnstolar, Micro, säljer barnmat för den som glömt, lekhörna för de större barnen, akvarium med roliga fiskar och skötbord. Detta är LYX för att vara mitt inne i stan. Dessutom kan man ju ta en lite runda och titta på fina möbler, hihi.


Tyra provkör Lulles åk


världens sötaste solstolar (och barn) fanns det på Mio. Åh vad sugen jag vart på ett par!


Tack och Godnatt hälsar Tyra! Hon vill lämna sina föräldrar i fred en stund så dem kan äta vattenmelon och se på film.

(vart ingen löpning idag, Markus fel, han bjöd på grillad fläskfilé med potatisgratäng, och champinjon och paprika knytten med ett gott glas rött vin till. Inte mitt fel.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0