Nu jädrar

NU ska jag ta tag i att få bort de sista gravidkilona och förbättra min löptid. Markus har semester i 6 (!) veckor nu så det finns inga ursäkter. Jag ska dels ta morgonpromenader typ varje morgon, detta trots att jag kan få sovmorgon nu varannan morgon, men det kan inte hjälpas, jag måste morgonpromenera för att få bort det sista från höfterna. Varannan morgon med Tyra, varannan själv.

Sen är det det här med löpningen. Mitt vanliga lunktempo ligger på 6min/km. Det duger inte just nu känner jag. Speciellt inte när jag ska springa en halvmara för första gången i höst. Jag MÅSTE förbättra mig. Halvmaran är mitt stora mål. Helgerna innan den så blir det en massa "rolig" löpning, med Bellmanstafetten med jobbet ena lördan, och helgen efter är det Tjejmilen, världens roligaste lopp tycker jag! Då ska jag ta det hyfsat lugnt iallafall, så jag kan ligga på topp till halvmaran. Nu är ju problemet att jag inte tränat mycket alls i vår. Inte så mycket som jag hade hoppats på. Så nu blir det till att ta sig i kragen rejält. Jag har ju tjatat och gnatat och skyllt på att jag måste köpa nya skor. Vet ni vad Markus gjorde då? Han gick och köpte ett presentkort till mig så jag verkligen kommer iväg och köper nya skor. Är han inte världens bästa? Jag tycker det iallafall. Världens bästa.

Jag är skitnervös för det här med halvmaran. Hua. Tjejmilen känns lugnt för där har jag bra stöd och det känns bar som det kommer bli roligt. Men halvmaran, den känns jobbig. Men nu kör vi!

Ikväll blev det 5 km i 6 min tempo. Jag lägger in en tempoökning nästa gång de sista 10 min till 5 min tempo. Får se hur det går. Hoppas det finns nån som är träningsintresserad som läser den här bloggen, för nu finns risken att det blir lite träningsinlägg framöver. Bara för att jag vill stajla lite! Och om jag publicerar det här i bloggen så blir det lite mer press. Nu får ni se till så jag håller det här! Annars får ni skälla på mig.


Kommentarer
Postat av: Natasha

jag tycker det e kul med träning. Så lite som jag tränat senaste halvåret har jag inte tränat på många år. Sen jag var 19 har det varit en viktig del i mitt liv. I perioder har det varit styrketräning, andra perioder har jag kört olika träningspass, typ bodypump och spinning. Vår och sommar brukar jag lägga in lite löpning, inte långt, typ 5 km eller längre ibland. När jag vart gravid minskade det rejält första 3 månaderna, jag var sååå trött. I mitten av graviditeten gick det rätt bra att styrketräna, sista träningspasset var i vecka 36, sen palla jag inte mer, ville bara att bebben skulle komma :)

Nu har jag varit¨lite på gymmet o klämt på vikterna, känns bra faktiskt.

Så du får gärna skriva om din träning, det är bara inspirerande!

2010-07-08 @ 14:19:16
URL: http://www.fyrablirfem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0