sköna lata dagar

Vi är tillbaka efter att ha tillbringat några sköna dagar ute på Markus familjs lantställe ute i skärgården. Det var helt underbart, första gången jag hade långärmat på mig på över en månad. Vilken grej. Härligt med lite bris säger jag bara. Tyra tog sina första "riktiga" krypsteg när vi var därute, vilket Markus hade förutspått innan. Hon har varit påväg nu i några dagar så det var bara en tidsfråga egentligen. Nu blir det till att barnsäkra. Vi hade hoppats på att kanske inte behöva göra det i lägenheten utan att hon hade väntat med att krypa tills vi flyttat in i huset. Men tji fick vi. Jag tänkte nog beställa ett barnsäkerhetskit från vårt försäkringsbolag, dem hade det mesta som vi kan tänkas behöva. Det som jag skulle vilja komplettera med är nått slags skydd vid spisen. Vi kommer ju ha inbyggnadsugn och sånnt på bekväm höjd som Tyra aldrig kommer nå, och spisen är barnsäker så att den blir kall och stängs av såfort man drar bort en kastrull. Men man kommer ju inte ifrån att hon kan få tag på en kastrull som står på spisen och få den över sig. Vill hitta nått bra skydd som man bara har framför själva spisen. Sedan har vi nog det mesta. Köket är från Ballingslöv och dem har redan barnsäkrat lådor och skåp och sånnt, så det behöver vi inte tänka på.


Annars så händer här inte mycket. Vi ligger mest på stranden, det är ständigt bra väder och vi börjar vänja oss vid det här strandlivet. Har inhandlat ny kylväska och filt, och börjar få in vanan med att ha bragokex och nydiskat kaffetermos hemma. Ibland har jag sånn tur så Markus steker pannkakor som man kan ha med till stranden, kan inte bli så mycket bättre än så. Träningen går sådär, dagliga morgonpromenader blir det, men det är svårt med löpningen när det är varmt och jag somnar vid tio tiden på kvällarna, men jag har ändå lyckas klämma in tillfällen att springa på, som till sjön där vi tar kvällsdoppet. Då springer jag dit, så möter Markus och Tyra upp. Perfekt.


Tyra trivs i båten och flytvästen


Kollektivtrafik i Stockholms Skärgård. Väntar på båten mot Tyresö.


Badlycka!


Skärgårdsluft suger musten ur en.


Tyra jagar fisk! Hon höll i ett obevakat ögonblick på att äta upp fisken, hon lyckades fånga den. Hon stoppades i absolut sista sekunden, en liten slick fick hon nog till. Sushi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0