sol

lite solbilder från idag. Tyra fick inviga sin solskyddsdräkt och den var toppen, gav även lite svalka. En skön dag som vi delade med familjen Jonsson. Själv är jag väldigt nöjd över mig självdiciplin, jag har nämligen inte ätit en enda glass idag! Nu får vi hoppas på att det fina vädret håller i sig hela helgen, Midsommarafton på fredag och en grillafton på lördag som jag hemskt gärna avnjuter helt utan regn. Snälla vädergudarna.

Jag har ju spenderat typ 5 somrar utanför Sverige de senaste åren (Spanien, USA, Mexiko), min första svenska sommar jag helt och fullt spenderade hemma igen var 2007. Innan dess har jag befunnit mig utanför Sverige hela somrarna och ibland även hela år. Men jag måste bara säga en sak, det finns nog INGET som slår en svensk sommar. Och speciellt inte när man får dela den med sitt barn. Oslagbart. Jag njuter varje sekund. Ibland undrar jag om jag njuter extra mycket eftersom jag varit borta såpass mycket. Man uppskattar ju ofta saker först efter att man får chansen att sakna det.


Tyra och jag njuter för fullt av sol och bad


sol-dis och skimmer kring Alex och Tyra

sol och lek tar ut sin rätt på eftermiddagen

När vi kom hem så var det dags för middag, och eftersom att Tyra var naken så fick hon gegga lte extra med maten idag. Hon är superduktig på att få upp mat och stoppa in den själv i munnen. Hennes fingerfärdighet när hon plockar couscous är imponerande :) Men det blir ju lite av en svinstia när hon är klar med kalaset. Men Tyra var iallafall nöjd, hon tycker det är så himla kul att få kladda och äta själv. Synd bara att hennes mamma och pappa insiterar på att hon ska lära sig äta på ett civiliserat sätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0