Tyra sover

Tyra sover, och det har hon gjort i princip HELA dan. Hon vaknade, åt, somnade. Vaknade, åt, somnade. Sedan var jag tvungen att väcka henne för att få på henne kläder inför BVC besöket. Gnälligt värre under de 2 ynka timmarna hon var vaken medan vi tog oss till och hem från BVC. Sedan åt hon, och ja, ni gissar rätt, somnade. Då var klockan 13, nu är hon 15, och hon sover fortfarande. Jag har tom hunnit fylla i VM-tippet som vi har på jobbet. En komplicerad tabell ska ni veta. Jag fyllde väl i ärlighetens namn inte i så mycket, eftersom Markus hade gjort en likadan som han sparat på datorn.....

Undrar om hennes sömn idag hänger ihop med hennes dåliga natt. Har varit en natt med en Tyra som vaknar och gnylar och gnäller typ en gång i timmen. Men hon sover liksom fortfarande, så hon somnar om efter att hon skrikit till lite. Vi tog över henne i vår säng inatt så man har nära till napp och tröst när det behövs. Lillskruttan. Undrar varför hon gör sådär? Kan ju inte bara vara mardrömmar när det händer så ofta under en och samma natt.......

Sitter och funderar över det här med dopkorten, man vill ju spara dem på nått fint sätt. Kanske beställa en fotobok istället för att göra en själv? Jag har ju en stort fotoalbum från Bookbinders Design som jag samlar alla kort från Tyra i just nu, det är ett stort album som man själv klistrar in korten i, det är ganska kul för då kan man skriva lite till varje bild och så. Men det är mycket jobb. Dopkorten är ju väldigt många, så det kanske är rimligast att beställa en bok från typ Fuji istället. Den håller nog ganska bra och så har hon ett separat album/bok att spara i framtiden fån dopet. Hmmm, får klura lite på det där.

Nu ska jag bara vänta på att Tyra vaknar så jag kan gå till affären och fixa mat inför fredagsmys. Markus har visst köpt med sig ett gott dessertvin hem som vi ska mysa med ikväll tillsammans med lite glass. Man skulle kunna tro att vi firar huset, men det är nog främst Fotbolls-VM som kommer firas i vårt hus ikväll.Så är det att leva med en fotbollsfantast, hihi. Men jag ska inte klaga, jag får ju gott vin och glass!

Trevlig helg till er alla!

Kommentarer
Postat av: Madelen

Lukas är precis likadan just nu. Vaknar på nätterna och gråter och idag har han även gråtit under dagsvilan. Går jag två meter ifrån honom så gråter han :(. Det är synd om lillen nu och ganska krävande för mig också känner jag, men det är väl en fas han går igenom och det blir väl bättre...

2010-06-11 @ 16:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0