Vatten!

Här kommer bilderna från babysimmet, hon ser ju jättefrän ut! En riktig liten badtjej som blåser/pressar ut luften när hon hamnar under vatten, precis som man ska göra, därav den fina "fiskmunnen". Lillpluttan.




hoppas ni alla har det bra i värmen, om ni nu har värmebölja som vi har. Det är varmt, alldeles för varmt. Vi hade 36 grader inomhus när vi åt middag, och det tyckte vi alla tre var för mycket. Jag försöker iallafall så gott som jag kan att hålla Tyra i skugga, dessutom fick hon sova lunch tuppluren inomhus idag, den som hon annars tar i vagnen. Var mycket behagligare i sovrummet än utomhus, dessutom skönt att hålla henne från solen när den är som absolut starkast. Vi var och badade sen på eftermiddan, eller, Markus var den enda som badade. Jag är en extren badkruka. Badar helst inte i vatten som är kallare än 30 grader.

annars pinnar allt på som vanligt, Tyra tar jättekliv varje dag nu, sitter säkert och behöver inget extra skydd, ålar sig nästan när hon ligger ner, försöker ta sig fram iallafall. Dessutom har hon (till pappas stora förtjusning) lärt sig att själv låta som en indian genom att slå med handen framför munnen. Hon ser väldigt nöjd ut och väldigt förtjust när vi klappar händerna och berömmer henne för det. Hon härmar allt just nu. 

Nä, nu blir det till att passa på och läsa lite i min bok. Man får mycket tid till det nu under VM. Jag läser en Joyce Carol Oates bok, Dödgrävarens dotter, och den är sådär härligt sommartjock. Och spännande. Kan jag varmt rekommendera. Nu är det dags att börja frossa i vinterns fynd från bokrean! (och en och annan julklappsbok också :/ ) 

Kommentarer
Postat av: Natasha

åh har bilderna kommit, måste genast springa ner och kolla brevlådan ;)

fin Tyra blev!

2010-06-29 @ 19:30:53
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: jenny

oj vilka häftiga bilder!! vad söt hon är lillsnuttan! ser ut att trivas som en fisk i vattnet. dom tog inga kort eller något på henne när hon dök, men jag tror dom har gjort det på dom som går i fortsättningsgrupperna, så kanske det blir kort för oss i nästa kurs:)

2010-06-29 @ 21:14:36
URL: http://jennyslife.blogg.se/
Postat av: Kia

Så häftiga bilder!

2010-07-01 @ 22:09:52
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0