Mat!

Nuförtiden så kan jag ju glömma att äta min lunch/mellanmål i lugn och ro medan jag läser tidningen. Jag har nämligen en egen hejarklack varje gång jag stoppar nått i munnen, Tyra. Hon är väldigt fascinerad av mat och när vi äter. Hon har hittills fått smakat på lite smör, lite avokado, och slickat på en ärta och en grön bondböna. Hon är mycket nöjd. Hon är så pass sugen på att få äta så att vi tänkte testa lite smakportioner nu i helgen. Först ut blir potatis. Det ska bli spännande. Hon är dessutom väldigt nöjd med att ha en egen matstol, den gör att hon kommer upp och kan se vad vi sysslar med, hon gillar ju att hålla lite koll på vad vi gör.

Så här ser mitt matsällskap ut mitt på dan:


mmm, avokado och keso

Måste dessutom berätta om en helt egen egenhet som Tyra skapat åt sig själv. Det är hennes insomningsegenhet. Hon vill då ha sin snuttekanin på bröstet, och hålla i öronen på den, och liksom "gnossa" med öronen, vet inte om det är ett norrländsk ord, eller ett ord som min mamma hittat på, men jag förstår iallafall vad gnoss betyder. Och det är precis det hon gör med kaninöronen varje gång hon ska sova. Nån minuts gnossade så sover hon.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hon é ju för underbar! =)

2010-03-31 @ 21:17:32
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Kia

Gnossa har jag aldrig hört - trots norrländsk påbrå, men Norrland är å andra sidan stort. =D

Här är det snuttefilten det ska grejas med innan man kan somna. Helst ska den ligga helt för ansiktet.. =D



Jag höll på att glömma, Så söt hon är!

2010-03-31 @ 21:35:07
URL: http://kiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0