En helt vanlig tisdag

Jag är rutinnarkoman. Jag gillar rutiner, jag gillar fasta tider, jag gllar att veta vad som ska hända. Jag gillar adhoc när jag jobbar och avskyr det i vardagslivet. För alla som har småbarn så fattar ni nog att det därför är ganska jobbigt det här med bebislivet för mig. Nästan allt är adhoc, ingen dag är densamma, när man tror man fått rutiner på sin unge så visar det sig vara fel 9 av 10 ggr efter ett par dagar. MEN, det finns ett undantag. TISDAGAR. Jädrar i min lilla låda vad vi har rutiner på just tisdagar. Jag går och lägger mig på måndagkväll med ett skönt leende eftersom JAG VET VAD SOM KOMMER HÄNDA DAN EFTER. Nästan på klockslag. Precis som i min outlook på jobbet. Skulle jag outlooka tisdagar skulle det vara fullplanerat. Såhär ser Tyras och mina tisdagar ut, VARJE VECKA, VARJE MÅNAD, inga undantag:



Vi börjar morgonen med att jag läser tidningen och dricker dagens första kopp kaffe medans Tyra sover efter hennes "morgonmål", morgon i det här huset är nångång mellan 06 och 07. Sedan passar jag på att fixa till hemma och mig själv innan det är dags att äta, klä på sig och sätta sig i bilbarnsstolen och åka iväg. Vi åker precis klockan 10.30, ibland 10.32 om bilen är översnöad.


 
När vi kommer fram till vår slutdestination så väntar Tyras polare Olivia och Lulle ganska otåligt på oss.





Tyra slår sig ner bredvid Lulle och hans morsa.



Skönt att hänga själv en stund, spana på lite folk och barnvagnar


Ehhh, vad händer, kan man inte få sitta och fka själv?


Seriöst, ni kan inte mena allvar, ska han sitta här?


Skulle det va för mycket begärt att be dig hålla nappen i munnen medan du sitter här?

Kommentarer
Postat av: Madelene

Fasiken Linda, du är ju för skön! Sluta mobba min bebis!!! ;)

2010-03-09 @ 19:31:45
Postat av: Natasha

hehe, söta bebisar :)

2010-03-10 @ 04:14:40
URL: http://www.fyrablirfem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0