Badtajm!

Onsdag och det obligatoriska babysimmet! Andra gången för farsan och sjätte för Tyra, hon fick visa vägen och hade en kort genomgång med mig innan vi hoppade i. Hoppas hon inte skämdes för mycket för att farsgubben inte kunde texterna till alla sånger och låg efter lite med rörelserna. Eller var just det hon gjorde då hon bröt ut i gallskrik mitt i badet. Varför börjar jag då som förälder nästan ursäkta mig för att hon skriker. Alla andra där vet ju precis vad det handlar om och att det går över. Men genast känner jag mig som en lite sämre förälder och försöker snabbt få henne på bättre humör. Vilket oftast brukar gå ganska snabbt, lite pruttljud på kinden och en ny plastleksak (helst röd) och Tyra sken som en sol igen.

Sedan fick Tyra byta om med killarna, hon verkade inte bry sig nämnvärt. En fundering dök upp i mitt huvud för framtiden. I vilken ålder kommer hon få gå in själv i damernas när jag är på badhuset med henne? Jag antar att det kommer lösa dig fullt naturligt när det väl är dags. Men då känns det i alla fall för mig skönt att ha en tjej som går i damernas själv än vara en mamma som skickar in en liten kille själv till herrarnas. Men det är väl mina fördomar som spökar och visar vilken usel människa jag är som ens tänker den tanken om mina medmänniskor.

I morgon är det jobb för mig igen, skönt att få vila upp sig efter två dagar här hemma. Men det är ändå roligast här hemma, dock har bloggen blivit lite nedprioriterad under denna pappaledighet. Men nu är Linda tillbaka och styr upp verksamheten igen. Tack alla som är inne och läser, det är skoj att det är så många som kikar in. Vi hörs!




Miss maj 2010 - ledig i hållningen och blicken slött fokuserad, lite hud med inte för mycket. Vilken modell..





De roligast minerna fångar man oftast på bild i bilen. Denna vid en stopplikt på väg hem från badet. Lagom uttråkad på att farsan fortfarande sjunger låtarna från babysimmet. ...hjulen på bussen de går runt runt runt... runt runt runt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0