So far so good...


Ok, är det så här det är att vara föräldrarledig! Jag har fått väcka Tyra för jag tyckte det var för tråkigt att hon sov hela tiden och nu sover hon igen. Jag vet att jag inte ska klaga, det finns de som har det riktigt jobbigt och även Linda har haft sina tuffa dar här hemma. Men just idag skiner solen både ute och inne. Jag inser ju att jag samtidigt gör ett kraftfullt misstag att säga att det är lungt här hemma, Linda kommer ju direkt undra varför då inte golven är bonade och sängkläderna manglade.

Nåväl, Linda kommenterade på sin Facebooksida att jag kapat bloggen och hon uttryckte att hon var lite rädd för att jag skulle bli som Alex Shulman. Hon kan vara lugn, ni kan alla vara lugna, det kommer jag inte bli. Jag kan väl erkänna att jag inte är ett större fan av honom, men ska också erkänna att jag faktiskt inte läser hans blogg utan har grundat min uppfatting på det lilla jag snappar upp av det som Linda delger mig och det han uttalat sig om när det gäller fotboll. Men idag, pappaledig som jag är, kikade jag in på hans pappablogg. Han skriver där att pappor som inte går på BVC-möten borde skämmas. Han själv har inte missat ett enda BVC-möte från det att hans fru/sambo blev gravid. Jag tycker det säger mer om hans "jobb" än om oss andra pappor. Men självklart i sak håller jag med, har man möjlighet att delta i det som är bäst för barnet och inte gör det så ska man skämmas, mamma som pappa.




Ansträngande förmiddag som pappaledig. Sitter på uteplatsen och lyssnar till ljuva ljudet av sprängningen på vår tomt. PIP-PIP-PIP-PIP-PIP..... BANG! PIIIIIIIIIP...ahhh.. bort med skiten!



Nyvaken Tyra glassar i solen



och ett stenkast bort arbetar "våra" arbetare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0