Hemma igen!

Jaha, då var det dags för att in och avtjäna två pappadagar. Nej så illa är det inte, jag ser faktiskt fram emot gångerna jag får möjligheten att vara hemma med Tyra. Det var ju ett tag sedan nu och det händer ständigt nya saker. Största skillnaden nu mot förra gången jag var hemma är ju maten. Numera äter hon ett mål mat om dagen istället för ersättningen, vilket resulterar i mer jobb märkte jag snabbt. Jag stod sedan framför barnmatshyllan i butiken som ett fån och försökte välja barnmat. Jag försökte gå på namnen och hitta nåt som lät gott, men det var svårt. Mormors lappkojs låter inge vidare, men som tur är kan inte Tyra läsa ännu så hon slaffsar nog i sig det också. När det gällde att hitta efterrätter fanns det ju en hel del som lät riktigt goda å andra sidan. Men jag blev lite dumsnål när jag insåg att en burk med banan-päron kostade en dryg tia, så jag gick och köpte en klase bananer och några päron för ca 20kr. Det räcker nog till en hel del mål det.

Riktigt trist väder ute men jag hade inte samvete nog att hålla Tyra inne hela dagen så det blev först en bilutflykt och sedan en vagntur. Tyra visade sin fulla uppskattning med att sova igenom allt.

Linda tycker ju Joel Kinnaman är bra, jag antar att hon bara tänker på hans skådespelartalang då. Men jag måste säga att han växte i mina ögon efter det här.




- Inte ett byggvaruhus till farsan, det räcker nu!




En förmiddag och köket ser ut som kaos, och då har jag städat en gång efter maten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0