Musik ska byggas utav glädje..

Först och främst, jag är ledsen alla fotbollsälskare som följer denna blogg, men inlägget från igår fick kasseras. Men jag kunde i alla fall se att minst två personer var inne under matchen och kollade. En riktig succé med andra ord!

Igår bullade jag upp med musikstund här hemma. Vi har båda från Tyra föddes och även innan det sjungit för henne, och tro det eller ej men hon uppskattar det. Visserligen får jag gliringar från Linda att jag är musikdyslektiker eftersom jag mest glömmer ord och hittar på nya i texterna, vilket jag tror Tyra inte bryr sig om. Nåväl jag såg till att Tyra var mätt och belåten och på sitt gladaste humör och plockade fram gitarren. Men det var en väldigt svårflörtad publik, vi gick igenom både "bä-bä vita lamm", "mors lilla Olle" och "byssan lull" tills vi fick lite garv under "var bor du lilla råtta". Sedan var succén ett faktum, men roligast var det att klinka själv, vilket hon faktiskt lyckades med lite. Hon knäppte på någon sträng och lyckades vispa till över strängarna en gång så det lät riktigt bra.




Den lille musikkritikern.





Det var Gullan Bornemark jag ville höra inte Black Sabbath!!




Bäst att ta saken i egna händer. Är det inte lite likt Janne Schaffer?





Pling! Beethoven började väl lira runt 5 år, Tyra vid 4 månader...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0