Nästa etapp.

Dag två kunde inletts bättre, natten var en pina. Inte från Tyras håll dock vilken man lätt kan tro utan det är jag själv som har en jobbig hosta som vägrar ge sig. Så natten fick tillbringas i soffan i ett försök att inte störa resten av familjen. Bästa sovställningen visade sig vara halvt sittande. Tyra sov som en stock vilket gjort henne ganska pigg idag till skillnad från mig. Hostan har gett med sig lite under dagen men varje gång jag hostar skrämmer jag Tyra och underläppen börjar darra. Det hela måste vara en ganska rolig syn, den ena hostar till och den andra gråter en skätt, sedan skrattar båda en stund tills nästa hostattack.


Jag utlovade ju lite fotbollsblogg som omväxling här och min bror hörde självklart av sig när det uteblev igår. Men ikväll möter Bajen-Assyriska och exlusivt på min brors begäran ska jag liveblogga under matchen! Tyra har visat måttligt intresse för fotbollen på tv men gillar hockey verkar det som. Redan under OS kunde hon sitta still och följa tvn med stort intresse under matcherna, även curlingen var intressant så det måste väl ha med det vita och färgerna som rör sig.





Tyra och tidningar har ett speciellt förhållande, för Tyras del gäller det att så snabbt som möjligt förpassa dem till golvet. I morse vann Tyra över tidningen med 14-3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0