ni vet att det va ironi va?

det är ingen konst att gå på event. Men det tåls att tänka på att många av de bloggar som man läser ofta skrivs av mammor som väldigt ofta går på sådana här event, får mycket gratissaker som dem sedan skriver om. Man kan liksom tro att om de har råd med allt det här så borde väl även JAG. Sällan framgår det att man varit och fått sakerna gratis. Ta Cecilia Blankens som ett exempel. Hon mer eller mindre verkar sponras av Småfolk och andra barnklädesmärken, inte konstigt att lilla Bonnie väldigt ofta har dessa kläder på sig i bilder i bloggen. Och visst är det fina kläder. Men prislappen ligger ju lite över andra märken. Och det är lätt att luras till att alla har råd med de här kläderna, eftersom de som skriver och bloggar och ofta visar upp dem kan misstänkas ha fått dem gratis. Ville bara säga det. Sedan så är ju ett sånnt här event vardagsmat för många, dem går förbi på lunchen, tar en gratis sallad och macka och en goodiebag. För mig och Alex var det ju en heldag, vi som sällan eller aldrig blir bjudna på sånna saker, så summa summarum så hade nog vi roligast iallafall :)

Nu är det babysim dags igen! Extra napp är nedpackad i badväskan, vill inte råka ut för at hon spottar ut den och man inte hittar den som hände förra veckan för Markus. Och med tanke på att jag HELT glömde nappar med mig till stan igår så verkar det som att mitt huvud är smått förvirrat just nu. Men nöden har ingen lag. Jag köpte nya nappar vid Tcentralen och bad om kokvatten på Waynes att lägga dem i. Inte kul när man upptäcker på tunnelbanan och Tyra är påväg och ska slumra in att det fattas NAPP. Nu somnade hon tillslut ändå, men hon såg lite störd ut faktiskt.

Hoppas ni alla har en bra dag! Jag är så glad att det är Kristi Himmelsfärd imorron och Markus är hemma i två extra dagar från jobbet, så mycket mysigare när hela familjen är hemma! Vår grund är desutom lagd på tomten nu, ska lägga ut lite kort sen idag så får ni se. Nu börjar det helt enkelt bli klart, och vi är mycket nöjda med resultatet, blev över förväntan, och det är alltid en bra känsla.

Kommentarer
Postat av: Sara

På tal om borttappade nappar så gjorde Ida nästan samma sak förra veckan men den hade gömts sig under babyskyddet men innan vi lyckades hitta den så var det någon som kom med en tappad napp och undrade om det var våran. Kanske var det Tyras ?! ;)

2010-05-12 @ 10:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0