sol ute, sol i sinne

går ju nästan hand i hand det där med bra humör och bra väder. Vi har haft en underbar dag idag iallafall. Började dagen med babysim, och Tyra var så duktig och glad hela tiden, sprattlade med småfötterna och skrattade glatt åt att få en hink med vatten över huvudet.

Vi var på en riktig långprommis också, och inte ett pip sa min lilla solstråle, hon satt och petade och joxade med nappen och ankan Albert, tills hon somnade och sov de sista kilometrarna hem. Helt förnöjd med att sitta och bara vara i det fina vädret. Hon sov dessutom en lång stund efter babysimmet så jag hann trycka i mig hela mama tidningen. Jag är ett monster när det gäller att läsa tidningar, i rekordfart går det.

På söndag har vi visning av lägenheten, vilket innebär en helg full av städande, packande och slängande. Vi har mycket att gå igenom, men det är lika bra eftersom det ändå måste göras innan flytten. Håll era tummar för att vi får ett toppenbra pris för lägenheten, kan vi behöva efter allt sprängande på tomten, hehe. Nu är iallafall grunden på plats och det mesta är klart för att sätta huset på plats. Bara lite småsaker kvar. Huset kommer ju inte förrän om en månad, så det är liksom ingen stress.

Jag skickade iväg Markus på att storhandla för några timmar sen, han borde komma hem snart. Hoppas han köpte lite choklad :) Jag är väldigt sugen på choklad just nu, mmm. Choklad och hallon skulle va mumma.


jag hade en förhoppning på att grötmellis idag skulle vara lite mindre kladdigt. Inte en chans tänkte Tyra!

no photos while eating, please.


pillermaja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0