Söndag söndag

Veckan går fort, och helgerna går definitivt för fort. Så mysigt att vara tre stycken hemma.
Men nu är det som det är och imorgon är det måndag, oundvikligt. Vi har en massa saker den här veckan. Tyra döps på lördag i Sundsvall och Tyra och jag beger oss upp i mitten på veckan. Helst redan på onsdag efter babysimmet, men det beror på hur trött jag är, om jag orkar sätta mig och köra. Ibland är jag helt dränerad efter babysimmet, då är det bättre att åka när man är pigg, speciellt om man har extremt dyrbar last. Markus kommer efter med tåg på fredag eftersom han måste jobba. Det ska bli kul att ge Tyra en alldeles egen speciell dag, att alla som kommer är där för hennes skull. Det blir toppen.

Och idag så var det min alldeles första Mors Dag. Jag fick en fin present som Tyra (med hjälp av hennes pappa kanske) hade fixat. Tyra var nog väldigt avis på mig iallafall, paketet var nämligen inslaget i prasselpapper, och dessutom ett silvrigt sådant. Hon satt och såg längtande ut länge tills hon fick pappret. Och då vart det fart i den bebisen. Silvrigt prasselpapper. Måste vara rena himelriket för henne. Jag var en trött mamma idag och fick eftermiddagen för mig själv. Hann igenom fyra Sex & City avsnitt och en timme i badet, läste ut Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst". Den va bra. Precis vad jag behövde en dag som denna. Har sett att hon ska "göra" boken som en enmansshow i höst på Cirkus (tror jag det var), man kanske ska gå dit och titta.

Vi har såklart hunnit med att fika även denna söndag. Jag har dålig koll på klockan nuförtiden, men vi var visst tidiga imorse till vårat fik här i området. Hon verkade precis ha öppnat och höll på att bära ut stolar, tills jag insåg att klockan bara var en stund efter klockan 10. Det är ju ganska tidigt för en söndag morgon att gå på fik, inte konstigt att vi var först. Innan dess så han jag ringa mamma och gratta henne på Mors Dag, hon svarade lite ängsligt; " Jag trodde det hade hänt nått när du ringer så tidigt på en söndag". Inser nu att jag nog ringde ganska tidigt, klockan var nog inte ens tio, men det hade jag ju igen koll på just då. Ganska skönt att leva utan klocka. Behövs inte med Tyra. Hon följer inga klockor.


pigg tjej, först på plats på Claras imorse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0