förvaring

Inatt sov vi helt själva, Tyra och jag. Jag är inget stort fan av att sova själv, kan va skönt och komma iväg ibland på resor, men när man är hemma blir det så ensamt. Dessutom sover ju Tyra superdåligt i vår säng, så det är ju igen idé att lyfta över henne för lite sällskap, då bara ligger hon och sparkar och vrider sig och kommer aldrig till ro, hon sover bäst själv i sin egen säng i sitt rum. Tyra sov som en stock hela natten och vaknade vid sju idag, som hon brukade göra innan vi ställde om klockan, hoppas hoppas att det fortsätter såhär nu, annars kommer jag blir en zoombie om jag ska upp strax innan sex varje dag. Själv sov jag sådär, vilket jag brukar göra när jag är själv i våran säng.

Jag håller på för fullt och tänka förvaring. Lite sådana här småproblem som man måste lösa på nått sätt. Som att vårt köksbord inte bara är köksbord, utan också nån slags förvaring för tidningar, räkningar, reklam, att göra listor, you name it. Och anledningen till det är att vi inte har nått bra ställe att lägga ifrån sig de här sakerna. Markus blir tokig, för jag slänger nästan allt i återvinningen alldeles för fort. Men jag hittade den här på IKEA, kanske kan vara den perfekta lösningen? Ska bara sälja in den här hemma också, hihi.


Hemnes byrå, bild fån IKEA.se

Jag gillar även deras andra möbler i samma serie, har även vitrinskåpet på min önskelista. Jag tror dock att vi får byta ut knopparna för att få bort lite av den lantliga känslan, passar inte så bra i vårat hus. 

Andra saker från samma serie som jag gäran sätter upp på en önskelista:


Hemnes bokhylla


Hemnes skoförvaring 


Hemnes vitrinskåp. Alla bildern från IKEA.se



Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Måste bara få säga en sak. Diggar din blogg mer och mer. Bara så du vet hihihi

2010-11-03 @ 09:05:21
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Linda

Jag har oxå kollat in Hemnes serien... snygga möbler. =)

2010-11-03 @ 10:20:22
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Elinochalva

Man måste bara älska Ikea :) Synd bara att jag har 30 mil till sundsvall så det blir typ en gång per år vi åker dig, så då får man passa på att köpa köpa köpa. Hemnes serien var jättefin, förvaring behövs ju alltid, fattar inte varför det ligger grejer exakt överallt nu för tiden..



Kul att du gillar Alvas myshörna! Jag tror jag gillar den mer än Alva, hon försöker typ krypa därifrån medan jag vill läsa böcker hehe ska kolla in boken du tipsade om också! I myshörnan har jag lagt en vanlig skumgummimadrass, den kanske är något tunnare. Jag hade tänkt skära av den i rätt längd men just nu har jag bara vikit den dubbel! Ovanpå är ett vanligt lakan, superenkelt! Kram



2010-11-04 @ 13:15:29
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Helena

Skoförvaring är även helt ypperlig till andra typer av förvaring. Räkningar samt annat smått o gott som annars hamnar på köksbordet.

Tar inte så stor plats heller.

2010-11-11 @ 17:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0