mat mat mat

Tyra bestämde sig för att ALL mat utom majsen skulle ner på golvet idag under lunchen. Grönsaksomelett och fiskbullar brukar ju slinka ner ganska lätt, men icke sa nicke idag. Endast majs dög för fröken. Jag tjatar eller trugar aldrig vad gäller mat, vet inte om det är bra eller inte. Men vill hon inte ha det så vet jag ju att jag inte kan tvinga i henne maten, helt omöjligt. Då känner jag att det är bättre att bara lägga sig platt, bättre att hon äter en halv burk majs än inget alls.

Däremot så vill hon äta och peta med skeden själv nu, men det går ju sådär. Jag kan ju inte lämna över helt vad gäller skeden till henne för då skulle hon inte få i sig nått, så hon får vänta tills jag tycker hon har fått i sig det mesta. Kladdigt blir det. När hon väl får upp skeden från burken eller tallriken så liksom flyger allt hon har på skeden runt runt eftersom hon mest viftar med skeden i triumf. Jag försöker ju med "in i munnen nu", eller "vill du mata mamma", men det far ju runt ändå. Nångång lär hon sig väl antar jag. Tills dess: djupt andetag, le, tålamod, och tänka på att allt går att torka upp. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0