pulka!

Idag har Tyra för första gången åkt pulka alldeles själv nerför en backe. Markus hade det som förslag redan när vi gick ut att hon skulle åka nerför, men jag är en ängslig mamma och tyckte att det räckte med en promenad. Men när vi kom ner till vårat lilla torg så såg vi att det var någon som åkte nerför en kulle med en babypulka, och det var kompisen Hector från Öppna Förskolan. De är ju lika gamla, så kan Hector så måste ju Tyra också få prova. Det gick jättebra såklart, hon sitter ju så himla stadigt i den där pulkan, finns ju ett litet sele och allt. Det vart en förmiddag i pulkan idag, och när vi kom hem var hon sådär härligt rödmosig i hela ansiktet och somnade som en stock :) Kan behövas för vi ska på ettårskalas idag, så hon behöver samla lite energi.


härligt rödmosig

Det sägs att i samband med att barn lär sig gå kan de komma in i en ny separationsfas när de inser att att de dels kan förflytta sig och försvinna själv, och dels då att även mamma och pappa kan det. Tyra hade en sånn dag igår. Hon tog det till en helt ny nivå när hon använde mig som gåvagn hela dan, antingen så gick hon tätt tätt bakom mig och skjutsade på mig i rumpan, eller så stod hon framför mig och gick tillsammans med mig på mina fötter. Sånna dagar är man liksom lite extra trött på kvällen, när man blivit skuggad hela dan med avbrott för nån tupplur mitt på dan.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Det är ju superspännande att åka nerför pulkabacken första gången! Jag minns när W gjorde det första gången. Hon ville men tyckte sen inte alls att det var en kul upplevelse:( Ha en fin lördag!

2010-11-27 @ 14:09:39
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilka härliga rödmosiga kinder :) Och vad skönt att kunna trötta ut lite grann så att de sover bättre sen, måste ut och testa pulka med Alva, hon premiäråkte en liten sväng igår men bara på gården!



Jag skrattade lite när jag läste att Tyra använde dig som gåvagn för det var så gulligt, men de senaste två dagarna har Alva varit likadan trots att hon inte kan gå, men hon kyper efter mig hela tiden och drar sig upp i stående mot mina byxor och så står hon och svajar bakom mig så att jag inte kan röra mig, det var kanske inte så gullig hehe.. svår att få något gjort :) kram

2010-11-29 @ 21:21:38
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0