Tv-tittande

Tyra har börjat intressera sig och tittar på TV. Finns säkert en hel del som går igång på att man låter sin bebis titta på TV, men det är inget jag hetsar upp mig på. Tvärtom, jag tycker det är både mysigt och kul och titta på TV med Tyra! Vi har egentligen bara TV'n på en gång om dan när Tyra är vaken, och det är på morgonen, på kvällen hinner hon somna innan vi ska titta. Vi tittar iallafall en stund på Bolibompa på morgonen innan Nyhetsmorgon får stå på som ett morgonbrus i bakgrunden. Det hon sitter still och tittar på är främst Drömmarnas Trädgård och ett program som heter Småkryp, som är som en "fakta" film om olika insekter, en massa ljud och närbilder, vilket verkar tilltala henne, och slutligen "dagens grattis" låten. Hon blir glad och stannar upp av Rorri Racerbil och fåret Shaun också, men hon sitter inte och tittar på det som hon gör med de andra programmen. En Drömmarnas Trädgård DVD ska iallafall få åka upp på hennes önskelista. Kan vara bra att förbereda för stillsamma hemmaaktiviter nu när kräksjukan och influensa perioden drar igång. hualigen.

Idag har det ju varit toppenväder med snö och kastvindar. Det positiva är dels att jag hinner få gjort en massa här hemma när det inte blir några långpromenader, och dels så betyder det att snön kanske stannar. Nu hoppas jag på mer snö, kallare väder och en likadan vinter som förra året, tack. Tyra och vädret har varit ganska samspelta idag, hon har varit lite lugnare än vanligt och verkar tycka det va skönt att få gå och skrota i pyjamas halva dan. Tillslut så tog vi oss ut, bilburna, och gjorde nån aktivitet iallafall på dan så vi fick träffa lite folk. Men som sagt, jag är gillar ju när det blir kallt och mörkt så man kan tända ljus och dricka glögg och äta lussekatter. Jag klagar INTE på det här vädret.

Vi testade bla lite julbelysning idag. Tyra fick en jättefin ljusstake av sin gudmor som hon dagen till ära fick beundra sittandes på köksbänken, mycket spännande att passa på och utforska vad vi egentligen har där uppe som hon inte når.

Jag ska skriva en förlossningsberättelse, ska ändå in med en i Tyras bebisbok. Hoppas jag kommer ihåg allt rätt, har nämligen ingen journal att gå efter med tider och så heller eftersom de aldrig hann upprätta nån. Men jag ska göra mitt bästa!




Kommentarer
Postat av: Jennifer <3

Hon är ju världens sötaste kusin <3

längtar tills jag träffar er i gen hoppas det blir snart hälsa Markus <3

2010-11-23 @ 21:59:54
URL: http://hogstryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0