äntligen måndag!

Tack för alla tipsen om vad man kan göra med väggen. Vi har också tänkt fotovägg, men har lite planer på att göra nått i vardagsrummet istället, vi får se. Men lite fina kort börjar det bli dags att ta på Tyra, de vi har är lite tråkiga, tagna med Iphone eller våran lilla digitalkamera. Vi får nog satsa på att ta riktigt bra bilder innan det blir nån fotovägg.

Tyras feber ger med sig. Den är mycket lägre idag, och hon fick bara en alvedon igår kväll, sen dess har hon inte fått nått. Så det lutar väl åt att det var den berömda 3-dagars febern. Feber är ju bra för barn har jag fått för mig, deras immunförsvar som tränar upp sig så de blir stora och starka. Jag hade jättemånga öroninflammationer när jag var liten, och fick mycket mycket penicillin mina första år, vilket förmodligen är orsaken till att jag senare i livet har fått problem med en speciellt allergi mot virus som gör att jag får hudutslag ibland. Därför så tänker jag inte ge Tyra penicillin "i onödan". Skulle hon ha öroninflammation så skulle vi nog avvakta med penicillin tills hon får ont. Ni kanske tycker jag är helt tokig, men kroppen kan ju själv ta hand om inflammationer, jag tycker man ska träna den på det. Jag har ofta öroninflammation fortfarande, men tar väldigt sällan penicillin, det enda penicillinet gör är ju att det skyndar på att man blir bättre, men vänta en eller två dagar extra och slippa medicin tycker jag det är värt. Men som sagt, skulle Tyra ha haft hög feber även idag hade vi ju fått åka och titta på vad det är, kan ju vara andra saker än öronen eller halsen.

Hoppas ni alla har en bra måndag! Här ska det målas lite och börja bygga en altan!


Tyra kan nu snyta sig själv. Ett riktigt mönsterbarn.


Kommentarer
Postat av: Natasha

hej!



vilken snygg design på bloggen!



hoppas lilla Tyra mår bättre nu, man blir lite orolig när de blir så där dåliga.



kram Natasha

2010-10-11 @ 17:08:52
URL: http://www.fyrablirfem.se
Postat av: sara - mamma till wilda

Va fint du fått det här inne =)



Nja, kanske inte riktigt som Katrin. Eller rättare sagt.. Inte i närheten hahaha

2010-10-11 @ 20:34:23
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Mamma Stina

Hur gick det med altan bygget?

=)

2010-10-11 @ 20:40:39
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Elin

Åhh en ny design, superfin! Jag har också beställt en design av annaform, så det ska bli spännande att se hur den blir om några dagar, hon är verkligen jätteduktig :)

2010-10-11 @ 21:15:56
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Mamma Stina

Rätt gissat! =)

Men så skönt när den är klar! Tänk nästa sommar! =)

2010-10-11 @ 21:36:36
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0