dockandakt

Man behöver inte vara kyrklig för att uppskatta en dockandakt, en karl, i det här fallet prästen, som leker och berättar sagor med dockor var helt enkelt underbart. Jag och Tyra var där för första gången idag, på dockandakt i kyrkan. Tyra uppskattade att de spelade piano, blev mer levande musik. Hon har nog aldrig suttit så still som hon gjorde i mitt knä idag, tittade och lyssnade på allt nytt. Prästen gillade hon också, satt och stirrade på han en lång och kärleksfull stund. Anledningen till lugnet kan också vara för att jag chockade henne med att andakten började klockan 09.00 på morgonen. Vi är ju vanligtvis lite sega här på morgonen. Men det gick över förväntan. Efteråt var det lek i öppna förskolan för alla barnen, och det är ju alltid uppskattat...





Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Naw, vilken söt prälle



Men kan inte du få ihop alla då. Ta en fika eller nåt

2010-10-13 @ 20:05:01
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: sara - mamma till wilda

När min man jobbat 12 timmar är han väldigt tacksam om jag gör det åt honom =)

2010-10-13 @ 21:04:22
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Elin

Det lät ju jätteskoj, och vad fina meandibyxorna är, för visst är det Tyra som kryper iväg i dom på andra bilden? Angående hur man gör med vantar i några inlägg längre ner så kan du hojta till om du kommer på det:) Jag har undrat precis samma sak, hittills har jag tagit av Alva vantarna när hon ska känna på saker typ sand, men jag har märkt att det inte kommer att funka så mycket längre nu i kylan.. kram

2010-10-13 @ 21:40:10
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0