Spara foton?



Godmorgon! Tyra brukar ju vilja titta och vinka lite till alla barnen som går till skolan på morgonen, så även idag. Vissa lyckliga dagar tajmar hon in att det kommer vovvar också, det är kul.

Sitter för fullt och går igenom miljarder kort som ska sorteras och tankas över på den externa hårddisken. Det känns som ett evighetsarbete. Hur ska man egentligen spara alla kort man har? Kommer externa hårddiskar att hålla nu i typ 100 år så korten inte går förlorade? Jag försöker ju vara duktig och beställa hem de kort som vi är extra nöjda med, och klistra in i fotoalbum. Men det finns ju nån miljon kort till, plus alla filmer på Tyra. Får väl hänvisa till olika hårddiskar i framtiden när hon frågar efter kort på sig själv. Nu ger jag iallafall upp att hålla på och klistra i kort i fina album från Bookbinders Design, och köper "vanliga" album som man bara tjoffar in kort i, och skriver lite på sidan om vad och när det hela utspelar sig.


Kommentarer
Postat av: Sara Tenggren

Vi har samma problem. När vi skulle framkalla bilder på Julius första två månader blev det lite mer än ett album. Alltså över 300 bilder på två månader och då hade vi bara valt ut de allra bästa bilderna :)

2010-10-27 @ 10:54:45
Postat av: Maria

vi har aldrig hållit på o framkallat foton. vi har dåligt med plats så vi har ingenstans att ha sånt. Däremot ser vi till att ha alla foton sparade på minst två ställen - både i datorn och på extern hårddisk. Sen finns de absoluta favoriterna på bloggen eller facebook i mindre variant också. Vad är risken att båda hårddiskarna pajar samtidigt liksom?

2010-10-27 @ 11:17:36
URL: http://judeandesert.wordpress.com
Postat av: Tant Alexandra

Jag var inne på Bookbinders Design när Malte föddes och hittade så mycket fint att köpa. Jag lät dock bli och köpte billiga på Granit istället, för jag visste att det skulle klistras och skrivas en hel del den närmsta tiden.



Här är det också externa hårddiskar som gäller, får kanske bli en tråkig artonårspresent eller något...

2010-10-27 @ 11:24:59
URL: http://tantalexandra.se
Postat av: Mamma Stina

Bra att du tar dig tid att spara dem, min dator har ju gått sönder, gud vet hur många bilder som ligger i den som vi nu förlorar om den inte går att starta... Suck!

Tack för info om boken, låter intressant i alla fall! Ha en fortsatt trevlig dag!

2010-10-27 @ 14:43:23
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: sara - mamma till wilda

Jag ska faktiskt beställa hem nya idag. Gör det 1 gång var 3:e månad och sätter då in i album oxå. Wildas första år ska vara väl dokumenterat =)

2010-10-27 @ 15:31:48
URL: shttp://saratilling.devote.se
Postat av: Mickan

Jag har också jättemycket foton på hårddisken... En hel del har jag också utbränt på cd-skivor... Det finns ju nån sida på nätet där man kan spara sina foton... Kanske borde testa den... Eller framkalla mer. :P

2010-10-28 @ 13:28:49
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0