varför?



varför bor jag inte kvar i Mexiko? När man vaknar till det här så undrar man ju lite. Ganska tidigt för första snön, iallafall i Stockholm. Jag kom iallafall ihåg när den första riktigt jobbiga snön kom förra året, den som låg kvar resten av vintern, det var den 17 december. För då föddes Tyra, och hon ville komma ut redan i bilen påväg till sjukhuset, så vi fick åka ambulans sista biten. Det sitter jag och tänker på idag när jag ser den här första snön. Även fast den ska försvinna under dagen.

Jag hade stora planer på att åka till Gröna Villan i Älvsjö och shoppa vinterskor och vantar och mössor och raggsockar, men eftersom inga vinterdäck sitter på bilen så känns det inte aktuellt, kanske senare under dagen om det här smälter bort. Jag förlorade en del fina och bra auktioner på Tradera igår på just skor och underställ och andra vintergrejer till Tyra, vart så less så jag har kastat in handduken. Men vem vet, jag kanske ger det en chans till ikväll. Så tråkigt att "förlora", blir less då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0