babysim

jag och Tyra har precis kommit hem från babysimmet. Och herregud vad ungen älskar det alltså. Nu är det värt varenda krona. Första kursen var hon så liten, och blev så trött och kall och ledsen på slutet. Men vi tänkte ge det en andra chans eftersom hon gillade att bada så mycket i somras. Och vilken tur att vi gjorde det. Idag flaxade och skrattade Tyra bara hon såg bassängen. Och var som en sol hela halvtimmen, plaskade och sprattlade med småbenen som aldrig förr. Nu har vi även börjat att lära dem att dyka själva, dvs, Tyra sitter på kanten (inte själva bassängkanten, utan antingen en madrasskant som är i vattnet, eller från stången under själva bassängkanten) och tar själv beslutet om hon vill dyka i eller inte. I början så fattade hon ju inte att hon skulle hamna under vatten hon bara slängde sig efter oss, men det gör hon ju, så häftigt! Innan hon slänger sig ut så blundar hon och slutar andas, helt otroligt! Och när man fångar in henne under vattnet så kommer hon upp som en glad säl. Mitt mammahjärta smälter när jag ser Tyra så glad. Jag och en tjejkompis har pratat om att gå och bada själva utanför babysimmet nu i höst när det blir grått och kallt, och det är nog en bra idé. Vet inte när Tyra ska gå tredje och sista babysim kursen, men det blir nog i vår/vinter med pappa när han är ledig. Sedan räknas hon som barn(!) och får börja gå plask och lek. Men när hon blir barn sen så behöver man ju inte ha henne på dyra babysim anläggningar, utan man kan skriva in henne på kurser i Eriksdalsbadet eller Torvalla istället. 

Om jag ska gå på babysim igen i framtiden så tror jag nog att jag väntar tills bebisen är typ 6 månader. Tyra var dryga 3 månader första gången, jag tycker nog att det är för litet! Nu i omklädningsrummet så var det pyttebebisar som skulle in och simma, och man hörde mammorna jämmra sig "nä men oj vad du är ledsen redan nu, ojoj, hur ska det här gå idag nudå" osv osv. Precis som jag gjorde i våras. Det är ju betydligt enklare nu när man kan ha Tyra i barnstol medan man duschar och gör sig iordning, och dessutom så tycker hon ju att det är kul och spännande nu.


Tyra på babysimmet i maj

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbar bild! =)

2010-09-02 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0