mumma

Det finns inget som Tyra gillar så mycket som lax. Tur det, för idag fick hon äta det både till lunch och middag. Men jag resonerar som så att det finns värre saker att äta två gånger om dan än lax och grönsaker. Tyra och jag var ensamma vid middagen idag, och eftersom jag försöker hålla nere på kolhydrater så var det svårt att få till en middag som skulle passa oss båda två. Till den ugnsbakade laxen så åt Tyra tagliatelle, broccoli och morötter. Och så det obligatoriska pillet med majsen innan maten. Om Tyras mage kurrar lite för intensivt och jag inte är klar med maten så får hon sitta och pilla i sig grönsakerna först, det funkar verkligen jättebra. Hon får i sig alla grönsaker, och jag hinner göra klart maten utan gnäll. Ganska skönt.

Jag fräschade till laxen med lite rapsolja och milda culinesse innan middagen, så den skulle bli krämig och go igen. Kramvänlig som Tyra kanske skulle uttrycka det. Allt gick i, till sista slicken. Längesedan hon åt så mycket till middag.



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej..hej hon är väl för söt =) Hur många tänder har Tyra nu? Tänkte matbitarna är ganska stora men så har min tjej på 10 månader bara en enda liten tand oxå ;)

2010-09-20 @ 21:16:11
Postat av: linda

Hej Ingela!

Hon har bara tänder i underkäken, 3 stycken som syns, misstänker en fjärde på gång. Tyra har av nån outgrundlig anledning aldrig haft problem med matbitar, men dem är ganska mjuka dem här bitarna, så hon kan liksom suga i sig det om hon vill. Hon har fortfarande problem med tex kyckling, som är lite hårdare och svårare att tugga, då måste vi skära i små små bitar om det ska gå ner...

2010-09-20 @ 21:37:53
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0