these shoes are made for walking in.......

Ska bara tipsa om nått bra ifall ni har barn som slickar på skor som mitt barn gör. Det finns ett impregnering/vax på Vincent som är gjort av bivax och har inga skadliga ämnen i sig=gör inte så mycket om dem slickar i sig det. Här i huvudstaden spöregnar det nu hela tiden, så impregnera skor känns som ett måste om man vill att dem ska vara fina.

Idag har Tyra och jag trotsat regnet. Morgonpromenaden i totalt spöhäll var spännande, men jag har ett regnställ från North Face som skulle klara en syndaflod, så jag blir aldrig blöt. Jag köpte dessutom ett par skor i USA förra året från just North Face, dem är i gore tex, och är banne mig bland de bästa och mest användbara skor jag haft. Dem håller en lika torr som ett par gummistövlar, enda skillnaden är att dem är jättesköna att gå i. Jag har dem nästan jämt på våra långpromenader. Dem kommer dessutom få vara med om många skogspromenader och hajker också, Helt enkelt ett par toppenskor. Kostar en del, men värt varje krona.

Jag har förresten varit på mitt första friskis pass för säsongen igår, skitkul var det! Jag är ju friskis frälst sedan länge. Fick rejäl träningsvärk, precis som det ska va. Idag tog jag och sprang en liten runda på 7 km istället, så ger jag mig på gymmet igen imorron, mina stackars muskler måste få vila.


toppenbra vax för höstens regnväder. Även våra skor ska få sig en omgång av det här.

favvoskor just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0