inga ursäkter och bra planering

är på nått sätt nyckeln att få till bla egentid och träning när man har en småtting. Jag kan bara ana hur det måste vara med flera barn, men det blir jag väl varse om senare i livet och kommer då att tycka att ETT barn var ju INGENTING. Jag visste att jag behövde ta tillfället i akt att springa idag eftersom jag inte gjort det på ett par dar, dessutom har jag haft ett par krämpor att springa bort, som en envis djup huvudvärk som vägrar släppa taget om mitt huvud. Det fanns bara en utväg eftersom jag inte har en "jogging" vagn, det var att stoppa ner ungen i sin vanliga vagn och ge sig ut. 7 km lyckades jag ta mig runt utan besvär men sedan vart det tugnt för axlarna. Är väl en vanesak att lära sig att springa med vagn. Men första steget är taget, och jag fick träning trots att jag är helt själv idag och ikväll.

dessutom kom ett otroligt fint inbjudningskort från min syster idag, tänk vad mycket skoj som händer vår familj just det här året! 2010 är ett år med en massa goda nyheter och histoiska händelser i vår familj, allt händer på samma gång, som det brukar göra.


kan man få en finare inbjudan?

Dessutom så kom Tyras badbyxor från Imse Vimse idag. Som jag skrev tidigare så vart det ett fel när jag skulle betala, men dem ringde och ordnade det där med mig, och idag när byxorna kom så hade dem dessutom skickat med en liten present "för besväret". Gulligt va!


ekologisk barntvål och tvättlappar i ekologisk bomull, present från Imse Vimse, jättefint!

Förutom löprundan så har Tyra och jag mest varit inne idag. Hon är snorig och snörvlar hela tiden, nu ligger hon och sover och jag hör ända hit hur det snörvlas i näsan, jag kan nog förbereda mig på en natt med en del koksalt och nässugande för att lilla fröken ska kunna sova. Tyra verkar vara jättekänslig mot snuva och sånnt, hon blir arg och vaknar lätt, gäller att försöka hålla näsan så snorfri som möjligt.....


Tyra omringad av sina leksaker, hon gillar skarpt mycket saker.


mammas knubbis!

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra jobbat med vagnen! De rullar ju riktigt bra våran briosar också :)

2010-04-20 @ 23:31:33
URL: http://mamasarita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0